Topbanner

onsdag 30 mars 2016

 jaha nu har jag gjort första utsågningen av peter linds gädda o abborre nu ska jag fila till dom så dom passar till skinnet det tar några dagar till för skinnet ska ligga vila ett tag till
 här får ni hålla till godo med lite ätande fiskar det är första gången på 6 månader det är ganska häftigt lägg märke till färnan en väldigt rolig fisk att ha i damm en av mina färnor är 15 år cirka 2.5 kg
 jag matade mina 4 abborrar för första gången i morse med räkor alla 4 är 20 år gamla dom har varit i dammen sen dom var gli jag uppskattar vikten på dom till 1.5kg det ska bli spännande o se hur gamla dom kan bli
 här ser ni en spegelkarp som är på väg upp
jag hoppas inte att det blir en massa bakslag nu jag har mellan 6 -7 grader i vattnet o dom får bara mat varannan dag jag återkommer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar