Topbanner

onsdag 24 februari 2016

 jaha nu har jag börjat o rekonstruera king fishen som jag fick i kenya 22kg 1.52 lång här har jag prickat fram fisken på rut pappret jag har räknat rutor o satt prickar  sen har jag samanfört prickarna med att rita från prick till prick då kommer en fisk i naturlig storlek fram
 här har ja limmat ihop 2st 60 block frigolit för att få längden
 här har jag hängt dit den mall som ska bli fisken där finns omkretsmått o tjock mått
 jag ska såga ner blocket inomhus så jag använder en lång ytongsåg istället för motorsåg som jag annars brukar använda utomhus
 det tar en liten stund men jag är pensionär så jag har tid
 så här blev det när jag sen tog resten i band sågen
 nu har jag sågat ner alla tjock mått så nu börjar ett gediget arbete med raspen för att få fram konturerna så att det liknar orginalet det gör sig inte själv fortsättning följer
här passade jag på o färdigställa rödingen för målning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar