Topbanner

måndag 11 juli 2016

 jaha nu börjar vi arbetet kl är 8 jag tvättar av laxen med lite slem lösning
 sen börjar jag att separera huvet från kroppen o gör snittet på den sidan som ska vara mot skölden
 nu har jag flått av skinnet det år en hel del kött kvar somm ska skrapas bort
 här har jag skrapat bort allt kött även inne i stjärtspolen jag gör lika dant med huvet tar bort allt brosk ögon o allt kött allt ska vara original utom ögonen dom är av glas o dom målar jag själv
 här ser ni mallen där alla mått finns jag änvänder mallen ocså i fram tiden om någon vill ha en 20kgos kopia
 här har jag tvättat skinnet efter avfettningsbadet då ska det ner i pentrahydrat i minst 4 dagar då blev kl 12 o hustrun skrek att det var mat perfekt taiming då blev det äte o en kopp kaffe 1timme vila
sen klev jag ut i verkstan o gjorde pluggen till laxen som skinnet sedan ska limmas på då var det klart kl blev 15- 30 då var det dag att gå en promenad med hunden var hemma 17 00 då var den dan slut fortsättning följer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar