Topbanner

lördag 14 februari 2015

 här är lite bilder från fisket här har jag dragit upp en ilsken hanfisk 3.5 kg det var en grym fajt mitt pers på regnbåge från is kul
 sonen leif med en fisk på drygt 3kg alla fiskar låg mellan 3till 3.5 kg
 här ser ni en laddad jaw jacker
 här ser ni varför det gick åt 200 hål dom var sjövilda så det var inte lätt att få huggkroken på rätt ställe
 här ser ni ett gäng skotrar dom fiskade på samma ställe hela dgen grillade o så ut att ha det bra o dom sprang lite då o då så vi såg att dom fick fisk vi trängde inte oss på för vi försökte hitta fisk själva o det gick ju rätt skapligt ändå
 här ser ni ett annat gäng som vi också såg springa lite då o då det var som om fiskarna var i rörelse på en gång för när vi fick så såg vi att dom andra också sprang dom flesta hade 10 ismetespön dom som kom o pratade med oss blev väldigt imponerade av våra jawjacker dom hade inte sett något liknande förut jag sa att vi hade köpt dom i usa förra året i hop med janne sävenfors laxodling tippset fick vi av björn blomkvist som var helt såld på dom så vi var nog bland dom första i sverige som började fiska med dom men nu finns dom att köpa i sverige om ni är sugna
 här fick jag posera med en blank välmatad båge på dryga 3kg vi turades om o tog fisk i turordning så gott det gick så vi kunde få känna på fisk allihop o det gick bra 2 för mig 2 för leif 3 för daniel
 här är fångsten till middan
 o här är slutresulltatatet 7st 25kg o så hade vi 7st tappade
här är daniel med sin tredje fisk han ser glad ut men innerst inne tänker han nog på hur vi ska ta oss upp för backen till stora vägen folk började dra sig hemåt vi lika så kl var halv 4 det hade varit en fantastig dag 0gr i luften o vindstilla o ett fantastigt fiske för ockt 80 mil på en o samma dag nu börjar äventyret med bilen vi åkte halva vägen upp till en bit där det inte var så brant det skrapade i under bilen rejält så leif o jag bestämde att vi skulle kliva ur bilen o gå dom sista 300 m daniel tog full fart på bilen o körde iväg leif o jag gick uppåt o vi hoppades att vi inte skulle få se daniel i backen o det var en skön känsla när vi såg daniel på krönet då var det bara hemresan kvar jag började att köra halva sträckan det snöade o regnade om vartannat så det var inte lättkört leif tog över till motala jag körde hem till linköping släppte av leif i linghem jag kom hem kl 22. jag sommnade derekt ps det blir fler gånger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar